Super Smash Brothers veel bekeken op Twitch.tv

Het iconische Super Smash Brothers begint steeds meer naam voor zichzelf te maken binnen de esports. In het spel gaan Mario, Luigi, Donkey Kong en andere bekende karakters van Nintendo elkaar te lijf. In principe is het dus een fighting game. Maar dan wel één met de specifieke stijl die zo veel games van Nintendo hebben. Super Smash Brothers is dan ook lang niet zo gewelddadig als de meeste andere fighting games. In plaats daarvan wordt alles op een humoristische wijze weergegeven. Pure fun staat centraal, en daardoor werd lange tijd gedacht dat het spel niet geschikt zou zijn als e-sport. Met het nieuwe deel, Super Smash Bros. Ultimate, lijkt daar verandering in te zijn gekomen.

Meer dan 50.000 dollar in de prijzenpot

Om professionele gamers naar je spel toe te halen moet er natuurlijk wel wat te winnen zijn. Tussen 9 en 10 maart van 2019 vond het Super Smash Bros. Ultimate invitational tournament van Beyond the Summit plaats. Daar werd de tot nu toe hoogste prijzenpot van een toernooi van het spel ooit uitgereikt. In totaal konden spelers 51,9 duizend dollar winnen. Daarbij moet wel gezegd worden dat daarvan meer dan 80% crowdfunded was. Toch laat dit zijn dat er veel interesse is voor het spel. Zeker als je kijkt naar het aantal uren dat er naar het toernooi gekeken is. In totaal werd er voor 1,5 miljoen uren naar het toernooi gekeken. Dergelijke statistieken zullen er in de toekomst hopelijk voor zorgen dat grote sponsoren worden overgehaald om te investeren in een Super Smash Bros. Ultimate toernooi.

Vermaak staat bovenaan de lijst

Super Smash Bros. Ultimate is altijd al een game geweest waarbij het spelen vooral om de lol gaat. Dat werd ook duidelijk bij dit toernooi. De eerste twee dagen werden er namelijk vooral vermakelijke en originele modes gespeeld. Pas op de laatste dag van het toernooi was het tijd om de beste spelers het tegen elkaar te zien opnemen. Zondag was daardoor wel meteen de dag waarop de meeste mensen inschakelden. Het laat zien dat kijkers toch met name geïnteresseerd zijn in competitieve games. Daar is bij Super Smash Bros. Ultimate gelukkig genoeg ruimte voor. Wanneer er in de toekomst meer aandacht komt van grote sponsoren kan het spel een niche van spelers en kijkers in handen krijgen die meer dan groot genoeg is om de toekomst van Super Smash Bros. Ultimate als esport veilig te stellen.

Plaats een Reactie

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...