Nieuwe patch voor Heroes of the Storm

Heroes of the Storm krijgt het hele jaar door updates. De december update van dit jaar zal waarschijnlijk invloed hebben op hoe de spelers het spel spelen. Veranderingen die worden aangebracht in Heroes of the Storm werden al een tijdje verwacht door fanatieke spelers. Sinds BlizzCon zitten zijn al ongeduldig te wachten op de patch die de game opnieuw in balans moet brengen.

Manier waarop je armor verzamelt is veranderd

Armor reduceert de fysieke damage die je krijgt in Heroes of the Storm. Daardoor duurt het langer voordat je hero doodgaat als je dit damage type ontvangt. In het verleden kon je alle mogelijke armor buffs tegelijkertijd verzamelen. Dat is niet meer mogelijk. Armor stacked namelijk niet meer. Je zult alleen voordeel halen uit de grootste boosts. Je kunt dus niet meer alle talents met armor kiezen en dan bijna niet meer dood te krijgen zijn. Dit heeft natuurlijk een grote impact op tanky heroes. Gelukkig heeft Blizzard daarom de talents op de schop genomen. Deze zijn over het algemeen een stuk sterker geworden. Daardoor kun je met één talent nog steeds veel armor verzamelen.

Rewards zijn veranderd

Blizzard heeft met de esport patch geprobeerd in snowballing te voorkomen. Daarvoor waren enkele veranderingen nodig. Je krijgt bijvoorbeeld geen experience meer voor het kapotmaken van Forts en Keeps. Dat betekent dat je dus geen extra bonus krijgt wanneer je de kans krijgt om deze kapot te slaan. Natuurlijk krijg je wel een andere bonus waar jij en je team wat aan hebben. Als je een Fort tegen de vlakte weet te krijgen dan wordt elke derde minion wave van jouw team aangevuld met een katapult. Zo krijg je dus als team geen direct voordeel maar wordt de druk op de tegenstander wel opgebouwd.

Effectief experience verzamelen in de nieuwe patch

De rewards voor Forts en Keeps zijn dus anders geworden. Het lijkt erop dat Blizzard probeert om team objectives minder belangrijk te maken. Dat staat eigenlijk lijnrecht tegenover hun eerdere ideeën over Heroes of the Storm. Het spel zou een MOBA moeten zijn waarbij spelers makkelijk in kunnen stappen en teamplay bovendien centraal staat. Blizzard lijkt met deze patch andere keuzes te hebben gemaakt. Towers geven je nu nog maar de helft van de experience. Daardoor wordt het veel minder aantrekkelijk om objectives te pushen in het begin of midden van de game. In plaats daarvan krijg je dubbel zoveel experience voor het verslaan van mercenaries. Het is dus te verwachten dat tegenstandelijke teams elkaar veel minder tegen gaan komen. De nieuwe patch van Hearth of the Storm heeft al veel kritiek gekregen. Het zou daarom zomaar kunnen dat Blizzard ervoor kiest om nog voor de kerst nog een grote patch uit te brengen.

Plaats een Reactie

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...