Er verandert veel in de nieuwe Heroes of the Storm patch

Heroes of the Storm wordt het hele jaar door voorzien van updates. Dat zie je eigenlijk bij alle populaire, competitive games. Aan het einde van het jaar kunnen spelers altijd de grootste patches verwachten. Dan zijn de grote toernooien net afgelopen en zal het nieuwe seizoen over een korte tijd beginnen. Het perfecte moment voor ontwikkelaars om hun game aan te passen waar dat nodig is. Blizzard heeft met deze patch behoorlijk wat verandert aan Heroes of the Storm.

Minder experience voor team objectives

Bij Heroes of the Storm draait alles om experience. Daarom is elke update voor dit systeem meteen ook erg significant voor de rest van de game. Veel spelers zijn dan ook van mening dat Blizzard te veel heeft aangepast. Je krijgt als team nu geen experience meer voor Forts en Keeps. Verder geven torens slechts de helft van wat je eerder kreeg. Deze veranderingen hebben dus vooral invloed op teams die vanaf het begin agressief spelen en voor de winst gaan. De kritiek is dat Blizzard met de nieuwe patch passief spel binnen Heroes of the Storm stimuleert.

Neutrale mercenaries zijn meer experience waard

Ter compensatie krijg je nu meer experience voor het verslaan van de neutrale mercenaries. Dat speelt passieve teams eigenlijk alleen maar in de kaart. In het verleden kon je door de lanes te pushen snel een voorsprong in experience opbouwen. Dat deed je vooral door torens van de tegenstander kapot te maken. Nu is deze experience boost dus al een stuk lager geworden. Daarmee wordt het dus minder belangrijk om je torens te verdedigen omdat je ook gewoon neutrale mercenaries kan bevechten om experience te verzamelen. En dat is niet zomaar een boost, je krijgt nu twee keer zo veel experience voor het verslaan van mercenaries.

Insignificante early game

De angst van veel spelers is dat de early game van Heroes of the Storm onbelangrijk gaat worden. Je kunt namelijk niet meer een voorsprong opbouwen met een agressieve speelstijl. In plaats daarvan kun je beter op zoek gaan naar mercenaries. Voor deze patch was deze methode niet effectief. Wanneer de tegenstanders je lanes aanviel kon je hun experience niet bijhouden door neutrale tegenstanders dood te maken. Nu lijkt dat dus wel het geval te zijn. Het resultaat is dat een passieve strategie in de early game wordt aangemoedigd. Dat is natuurlijk geen goed teken voor een spel die bekend staat om de snelle actie. Gelukkig zijn er al geruchten dat Blizzard hier snel actie tegen gaat nemen. De verwachting is dat de verdubbeling van de experience die je krijgt van mercenaries ongedaan wordt gemaakt.

Plaats een Reactie

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...