Nike gaat partnerschap aan met Uzi

Een mooi moment voor het Chinese esports team Royal Never Give Up. De voorman het van het team Jian ‘Uzi’ Zihao is een verbintenis aangegaan met het welbekende sportmerk Nike. De tagline is even catchy als pakkend en wordt in eerste instantie op alle shirts gedrukt bij de lne ‘Dribble & Carry’. Geen halve finale in de halve finale van de League of Legends Worlds van 2018, maar toch mooi nieuws voor ADC van RNG, Uzi. Een deal voor de Chinese Marksman die absoluut zal leiden tot een nieuwe ontwikkeling in de wereld van esports. Het is de eerste keer in de geschiedenis dat een esporter ooit een samenwerking heeft afgesloten met het merk Nike. Een mijlpaal dus in de korte geschiedenis.

Eén van de betere ADC’s

Jian Zihao is één van de grotere ADC’s in de League of Legends competitie. In de League of Legends World Championship in 2018 was zijn team Royal Never Give Up de grote favoriet om de titel in de wacht te slepen, maar zij werden verrassend genoeg verslagen door het sterk spelende G2 esports. Het mocht de pret voor Jian Uzi Zihao echter niet drukken, want vlak daarna kwam het nieuw naar buiten van de sponsor samenwerking met Nike. De ontwikkeling komt echter niet als een totale verrassing in China, maar valt binnen de laatste metamorfose die de Chinese sportwereld doormaakt. Eerder al sloot Royal Never Give Up een samenwerkingsverband met Kentucky Fried Chicken en Mercedes Benz. Nu doet ook Nike mee met grote advertenties en een eigen kledinglijn.

Nu pas een bevestiging

Eerder werd door Nike de samenwerking met Jian Zihao enigszins ontkracht en zou de esporter enkel mee draaien in een reclame campagne van NBA star LeBron, zodat mensen de kans kregen voor het eerst kennis te maken met een andere wereld van sport, die van de esports. Op 22 oktober kwam Nike echter met een officieel statement dat Jian Zihao een officieel contract heeft getekend voor onbepaalde tijd. In de campagne ‘Dribble &’ gaat ‘Uzi’ wel een directe influencer worden in samenwerking met LeBron en beide worden dus het nieuwe gezicht van de campagne. Het nieuws volgt zoals gezegd op het moment dat het Chinese sterrenteam van Zihao verloor van het Europese G2 esports team. De nieuwe lijn van Nike lijkt in de eerste opzet een toffe lijn te worden voor volgers en nieuwe mensen die kennis willen maken met de wereld van esports.

Is dit de opmaat naar meer?

Het Chinese Royal Never Give Up heeft met de nieuwe samenwerking met Nike een sterke ontwikkeling van grote wereldwijde bedrijven die willen investeren in esports in gang gezet. Ook Amerikaanse en Europese esports teams krijgen steeds vaker te maken met interesse vanuit de grote reclame wereld. Grote kans dus dat we in de komende periode vaker nieuws te zien zullen krijgen over grote sponsorcontracten.

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...