
Esports laat de tijden van de niche markten achter zich. Grote sportclubs beginnen zich immers ook op de markt te begeven. Nu heeft zelfs FC Bayern Basketball aangekondigd een veelzeggende marketingsamenwerking aan te gaan. Grote sportclubs raken steeds meer geïnteresseerd in elektronische sport. FC Bayern Basketball is nu aan het werk om zijn esports team Bayern Ballers Gaming steeds professioneler te maken.
Tijdens het ISPO Munich 2019 evenement,, kondigde FC Bayern Basketball al een samenwerking met het sportmarketingbureau Rapid Peaks uit Munchen aan. De CBO van het team zei toen dat het bureau een expert op het gebied is en hen zal helpen de Bayern Ballers Gaming naar een nieuw niveau binnen de esports te tillen.
Goed op weg
Het Bayern Ballers Gaming team presenteerde zichzelf tijdens ISPO Munich met een showwedstrijd tegen een selectie van de beste uit de esports gemeenschap en het ratiopharm Uim team. Hiermee maakte de ISPO en de clubs het nog altijd in de kinderschoenen staande esports, en dan met name de NBA 2K19, toegankelijk voor bezoekers en exposanten. De Bayern Ballers Gaming spelen NBA 2K19 al op wereldniveau. In de wereldranglijst zijn ze op een vijfde plaats, het beste Europese team. Ze onderstreepten hun succes nog even door met een duidelijke winst van 2-0 tegen het andere team het podium te verlaten. Het zou eigenlijk een wedstrijd moeten worden waarbij de beste van drie partijen won.
Een jaar bezig
Met het opzetten van het eigen esports team Bayern Ballers Gaming is FC Bayern Basketball een jaar geleden gestart met esports. De NBA 2K19, de actuele versie van de NBA 2K serie, is een basketballspel dat erg populair is gebleken in de esports en dan met name in de Verenigde Staten. Daar spelen de teams in een NBA 2K competitie die gebaseerd is op de echte NBA. Het prijzengeld per seizoen loopt op tot meer dan $1 miljoen. Ook in Duitsland wordt esports steeds professioneler om de sport heen gebouwd. Grote spelers als FC Bayern Basketball stimuleren deze ontwikkeling.
Fitness en voeding
Behalve nieuwe marketingconcepten, betekent dit ook dat de randvoorwaarden voor het team zullen veranderen. In aanvulling op regelmatige trainsessies met de coach, worden er ook voorwaarden opgenomen die voorheen alleen bekend waren in de professionele sportwereld. Dit houdt in dat de spelers ook aan fitness moeten gaan doen en zich aan een zorgvuldig samengesteld dieet moeten gaan houden.
- Nieuws
- februari 10, 2019